Palaute

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

19 kommenttia kohteessa “Palaute
  1. Pirjo kirjoitti:

Tulimme kotiin eilen iltapäivällä. Oli oikein mukava matka ja kiva pieni ryhmä. Stefan on taitava kuljettaja ja hyvä isäntä ja opas vierailleen!

Namibian luonto poikkeaa kovasti kaikista käymistäni maista.
    Me teimme Tapion ja Helin kanssa Etoshassa sellaisen ratkaisun, että otimme safariauton siellä ajeluja varten. Olemme kaikki ulkoilmaihmisiä ja olemme sitä mieltä aikaisempien safarikokemusten perusteella, että avoautosta saa paremman tuntuman luontoon. Rohkenen jopa ehdottaa, että kerrotte tuleville matkaajille tästä mahdollisuudesta itse varata ja maksaa safariajelu(ja) , näin matkan hintaa ei tarvitse sen takia nostaa.

Hyvää tulevaa kevättä ja kesää teille ja erikoisterveiset ja kiitokset Stefanille!

Toivottavasti tapaamme vielä, Afrikassa riittää nähtävää.
    Pirjo

2. Anu & co kirjoitti:

Kiitos Koonono-matkoille hienosti järjestetystä reissusta! Kaikki järjestelyt pelasivat mainiosti, auto oli hyvä ja kuskit ajoivat vasemmalla puolella rauhallisesti koko matkan:) Vaikka ajomatkat oli pitkiä – kilometrejä kertyi noin 2500 – aika ei käynyt pitkäksi vaihtelevia maisemia ihailllessa. Mieleenpainuvaa oli rauha ja avaruuden tunne keskellä ei mitään.

Namibian luonto on kyllä ihan omaa luokkaansa; kuuma Sossusvlei upeine dyyneineen, Etoshan eläimet ja viileä Swakopmund. Etoshassa onnistuttiin näkemään kaikki tärkeimmät eläimet; leijonat, kirahvit, antiloopit, black rhino, seeproja, strutseja ja kaiken huipuksi waterholelle juomaan tallustellut elefanttilauma.

Kohtaamamme ihmiset olivat ystävällisiä ja avuliaita. Kertaakaan emme tunteneet oloamme epämukavaksi. Mitään uhkaavaa tai vaaraan viittaavaa tilannetta emme kohdanneet.

Oltiin tosi tyytyväisiä kaikkiin varattuihin majoituksiin. Erityisesti jäi mieleen Twyfelfontein Country Lodgen majapaikka erämaassa kallioiden keskellä ja Sossusvlein luksusteltta. Majoituksissa ja ravintoloissa ruoat olivat pääsääntöisesti hyviä vaikkakin lihapainotteisia. Ruokalistalta voi suositella riistaruokia (game). Swakopmundissa saimme myös erinomaisia kalaruokia ja äyriäisiä.

Meillä oli ihan huippuhienoa. Suosittelemme!

Anu, Kari, Jaana ja Tapio

3. Pertti ja Ulla kirjoitti:

Hei

Nyt sitten on Johannesburg, Victorian putoukset, Chobe ja Namibia takana. Hieno reissu, kaipaamaan jää. Tuskin kuitenkaan tässä iässä enää sinne toistamiseen pääsee. Mutta muille suosittelen – ja siinä samalla teitä, kuten olen todennut. Kiitos.

Alla muutama kuva Sossusvleista. Sinne matka ei sitten enää mennytkään ihan kuin Strömsössä.

Solitaireen ajettaessa meni rengas. Huomasin ulkona kuvattuani, että toinen takarengas näyttää oudon tyhjältä. Varauduin jo renkaan vaihtoon. Vähän kyllä jännitti. Rengas kesti Solitaireen ja sain sen siellä vaihdettua ja paikattua. Syykin selvisi: melko pitkä naula. Siksi se ei myöskään tyhjentynyt niin nopeasti. Seuraavana päivänä autoa sitten Winhoekissa luovutettaessa auton vuokraaja naureskeli, että sellaista ne tekevät – heittävät nauloja tielle, jotta saavat paikattavaa.

Omenatortut olivat todella hyviä, maineensa veroisia.

Seuraavana päivänä lähdimme ohjeittesi mukaisesti dogipakilla aikaisin liikkeelle, mutta silti emme olleet niin ajoissa Sossusvleilla. Ajoimme risteyksen ohi 25 km. Ei kun takaisn. Risteyksessä sitten tarkistelimme kylttejä sillä silmällä, että miksi kummassa emme ole huomanneet oikeaa risteystä. Eihän niissä lue Sossusvleita oikealle, ainoastaan ruskeissa kylteissä on Sossusvlein Lodge. Vihreissä, oikealle osoittavissa ei sitä ole lainkaan, mutta sen sijaan varsin vahvasti osoittaa nuoli suoraan Sossusvlein Wilderness -maininnalla. Tämä ohjasi meidät ajamaan suoraan. On varmaan ohjannut monen muunkin, koska kuvatessamme paikalle tuli edestä päin auto, joka selvästi etsi risteystä, pysähtyi ja lopulta meni oikeaan suuntaan, ehkä myös neuvottuna. Onko siinä ollut ennen selvempää kylttiä? Selvempi opastus olisi varmaan tarpeen.

Sama jännitys sitten jatkui, kun vähän myöhässä oioimme ilmeisesti tarkoittamiasi teitä solan ym. kautta Windhoekiin vievälle ”piki-/päätielle” B1. Jännitystä aiheutti etenkin se, että meillä oli kartta, jossa ei ollut kaikkia teiden numeroita (pienemmille teille), risteyksiä ei ollut viitoitettu ja kun oli, paikkoja oli vaikea todentaa ja siten oikea suuntaa varmistaa kartasta. Tiessä tuli myös vastaan kohta, josta tuskin olisi henkilöautolla päässyt – yllättäen yhdessä notkelmassa oli vettä ja kunnon kiertotietä ei ollut. No pikkuhiljaa varmentui, että oikealla reitillä ollaan ja oikeaan suuntaan mennään. Kaiken päivän koitosten jälkeen saavutimme kuitenkin Windhoekin vasta auringon laskettua sillä seurauksella, että Chameleonia ei niin helpolla löytynytkään.

Swakopmund oli hieno paikka sekin, vaikka ei ihan odotusteni mukainen. Leveät jenkkityyliset kadut vähän häiritsivät, mutta kun niihin tottui, alkoi löytyä vahoja rakennuksia ja huviloita, tunnelmaa. Jettyssä söimme kaksi kertaa, ensimmäisellä kerralla kala-annoksen kun yllätykseksemme meille löytyi pöytä ilman varausta ja sitten jo varasimmekin seuraavalle illalle pöydän ja söimme täyden listan. Kylläpä oli kala hyvää.

Kaikkea pikkuihmeellistä, -hämminkiä on myös sattunut. Mutta sitähän sattuu matkaillessa – pitää taas ensin todeta, ettet vaan ota moitteiksi. Kerron kuitenkin näistä ja edelläkin mainituista, josko niistä olisi Sinulle vinkiä ja apua jatkossa.

Johannesburgissa on Gautrain- juna todella SE kulkuväline. Sillähän näyttää pääsevän kaikkiin paikkoihin, joita Sinä meille suosittelit, mutta Apartheid museota lukuunottamatta jäivät käyttämättä. Jos yöpyy siinä Sandton Innissa, niin Sandtonin (Gautrain) rautatieasema on olennainen kiinnekohta liikkumiselle. Hotellin bussi vie sinne, vie pidemmällekin (ostoskeskukseen), mutta ei esim Parkiin, josta mm. Hop Inn – Hop Off bussit lähtevät.

Tiesin, että WiFin kanssa tulee varmaan ongelmia, mutta silti se yllätti. Varmaan tulee – nykymaailmassa kun ollaan – yllättämään muitakin. Nopeutta ei aina ollut ja yhteyttä ei saanut, vaikka olisimpitänyt. WiFi oli myös ”poissa päältä” tai epäkunnossa.

Chameleon on ihan kiva paikka, mutta poikkeavuudessan vähän outo, mikä aiheutti hieman hämminkiä. Toisella kerralla jo tiesi vähän enemmän. Outoa kuitenkin oli, ettei huoneissa ole saippuaa eikä tietty sitten mitään muitakaan ”ihmisen pesuaineita”, eikä niitä ole saatavillakaan – näin vastattiin!

Victoria Falls Boman dinner oli vähän pettymys, ainakin odotuksiin nähden. Se oli enemmän show- kuin ruokapaikka. Vauhti ja ryysis oli kova, paikka oli tupaten täynnä. Ruoasta ei sinänsä ole moittimista, kunhan sen ääreen jaksoi tungeksia. Kun odotuksena oli vähän tyyppiä ”kynttiläillallinen”, niin…

Kun olet pitänyt Victoriaa kalliina, niin onhan se sitä. Jos nyt Etoshan hotellimajoitukset olivat kalliita, niin muu hintataso on siellä täkäläisittäin kohdallaan ja meikäläisittäin halpaa, kun taas Victoria on kallista hotellin ulkopuolellakin, monesti ei kovin kaukana meidän hintatasosta. Dollarihinnat ovat kovia, kun sitä käytetään suoraan maan rahana, ei valuuttana. Voikohan hintataso olla vastaava muualla Zimbabwessa.

Kaiken kaikkiaan täytyy sanoa, että kermana ja kirsikkana onnistuneen matkan päälle tulee todella ystävälliset ihmiset. Hymyä löytyy ja laulua – ain laulaen työtäs tee tuntuu olevan totisinta totta. Eikä ystävällisyys ole päälle liimattua, kuten jenkkimaailmassa. Tosin poikeuksiakin löytyy ja jos joku täällä on mörtsi, niin sitten hän on todella mörtsi. Toki käytöksessä on varmaan kasvatusta ja opittuakin, mutta jos ja kun siihen liitty sopiva luonne, niin…Pienessä sanailussa ja huulen heitossa löyttyy aina vastakaikua, hymyä ja naurua.

Kaikkea Hyvää itsellesi ja Stefanille. Menestystä Koononolle.

Eiköhän jossain törmätäkin.

4. Marjukka, Bill ja Alex kirjoitti:

Kiitos Olle ja Stefan aivan ihanasta matkasta, sen järjestelyistä ja vaivannäöistä! Mikäli jotain ”jälkilaskuja” tulee, ilmoittakaa.

Tunsimme itsemme kuninkaallisiksi, joita yksityiskuljettajamme Stefan kuljetti nähtävyydeltä ja kokemukselta toiselle!

Kiitos Olle hienoista 57 rivin paikoista, joita suosittelen ainakin paluulennoille kaikille.

Kuulin Billiltä, että Stefan ja Eira olivat nähneet leopardin ylittämässä tietä Windhoekiin ajaessaan. Upea päätös matkalle!
    Meille taas tuo Ursula Camp oli aivan huipppupäätös niin henkilökunnan kuin maisemankin puolesta. Lauantaiaamuna ennen Livinstoneen lähtöämme vastaanotimme n. 100-päisen buffelilauman kunniaohivaelluksen! Mikä näky aamiaiseksi!

Toivomme teille molemmille erittäin hyvää kesänjatkoa
    Kiitollisina
    Marjukka, Bill ja Alex D.

5. Anneli kirjoitti:

We are safely and happily back home – and busy with the work.
    We had really great time in Kenya – and we can return there with our 2000 photos. All went really well, thank you both!
    Our guide Eustus was excellent – with a lot of knowledge about the nature and good sense of humor + ready to do everything to fulfill our dream in Kenya.
    Our family and friends will hear stories and see pics from our trip.
    Olemme jo nyt suositelleet tätä konseptia ja toimistoanne muutamille ystävillemme.
    23.2.2015
    Aurinkoinen tervehdys Masai Marasta. Viimeinen safari on ohi, huomenna Nairobiin ja kotiin. Matka on ylittänyt odotuksemme. Järjestelyt täällä loistoluokkaa. Oppaamme Eustas osaa asiansa, etsii sitkeästi eläimet ja luo viihtyisää tunnelmaa. Big Five bongattu ja paljon muuta.
    Suuret kiitokset järjestelyistä!
    Anneli ja Erkki

6. Eija kirjoitti:

Vuosi sitten bongattiin teidät samaisilta messuilta ja olen iloinen, että valitsimme teidät matkanjärjestäjiksi! Minusta sinne ei kannata mennä omatoimimatkalle. Reissusta saa paljon enemmän irti maassa asuneen oppaan kanssa. Kiitos kaikesta vielä kerran!

7. Sirpa Vainio kirjoitti:

Ryhmämme, jossa mukana mm. Tuula ja Jukka, matkan Namibiaan Moxin luo ja osan vielä Kapkaupunkiin onnistumisesta ja toteutumisesta vastaisi Koonono Matkat, Olle Namibiassa ja Stefan Kapkaupungissa. Matka oli suunniteltu ja toteutettu loppuun asti asiantuntemuksella. Näimme ja koimme paljon molemmissa matkakohteissamme ja näin toteutui myös yksi toiveemme tavata Moxin perheineen heidän kotimaassaan.
    Yhdyn Tuulaan, jos korvat ovat soineet, niin se johtuu vain kovasta kehumisesta sukulaisille, ystäville, naapureille, entisille työkavereille ym.

Matka oli mahtava siitä suuret kiitokseni teille Olle ja Stefan!!!

Aurinkoista kevään odotusta toivottaen
    Sirpa Kotkasta

8. Tuula kirjoitti:

Suuret kiitokset teille Olle ja Stefan meille lähes savolaisista koostuvalle ryhmällemme järjestämästänne matkasta Moxin luo Namibiaan ja sitten osalle vielä Kapkaupunkiin.
    Jos korvat ovat soineet, niin se johtuu vain kovasta kehumisesta työkavereille.

Aurinkoista kevään odotusta Ollelle Suomeen ja Stefanille sinne matkan päälle!

Terv. Jukka ja Tuula kuopiosta

9. Raija Paavola kirjoitti:

Oletko lähdössä Namibiaan?
    Minun matkani onnistumisen takana oli Olle ja Koonono Tours.
    Viimeiseen vesipulloon asti matka oli suunniteltu ja toteutettiin asiantuntemuksella maata kohtaan,lempeydellä sen ihmisiä kohtaan ja monipuolisella tutustumisella lukuisiin, mielenkiintoisiin kohteisiin yli 2500 km matkareitin aikana.

Koonono tarkoittaa perille asti,mutta ennen kuin pääsemme perille kerron sieltä täältä pikkutarinoita matkaltamme. Saat myös katsella kuvakimaraa,joka löytyy fb-sivultani.
    Matka oli enemmän kuin uskalsin ja osasin toivoa. Se oli yhden unelmani koonono ja toivon,ettei se jää ainoaksi.

Matka oli Dhimba Opuwo juhlamatka ja tehtiin 13 mukavan osallistujan voimalla 19-30.1 2014,

Ystävällisesti ja iloista matkakevättä
    Raija Paavola fanittaa

10. Sinikka kirjoitti:

Vietimme marraskuussa 2013 lähes kuukauden Namibiassa itse autoillen. Olle ja Stefan olivat suunnitellut meidän neljän hengen ryhmälle (60-30v vanhoja)toiveidemme mukaisen mielenkiintoisen matkan kokonaisuudessaan.
    Olimme iloisia kun päivittäiset ajot ja yöpymispaikat oli mukavasti rytmitetty.
    Näimme matkallamme valtavasti erilaisia villieläimiä!!! Upeaa ajaa luonnonpuistoissa ja omaan tahtiin pysähtyä ihailemaan kaunista luontoa eläimineen, kasveineen, maisemineen…
    Namibia oli valtavan monipuolinen matkakohde. Ihmisten ystävällisyys ja rehellisyys oli mieleenpainuva kokemus!!!
    Normaalisti syömme paljon kasvisruokaa mutta täällä rannikolla kala ja sisämaassa liharuoat olivat niin herkullisia, niissä valikoimaa runsaasti. Eläimet elävät lähellä luontoa. Maan hintataso meille edullinen.
    Kuukausi kului meillä nopeasti.
    Kiitos paljon hienosta matkasta Ollelle ja Stefanille!!!!
    Meille jokaiselle jäi hyvä mieli matkastamme!

11. Piia kirjoitti:

Tuo Namibian matka kyllä houkuttaisi. Vaikuttaa tosi hyvältä. Pitää kattoa jos riittää 2600 euroa pulitettavaksi.

12. Päivi Hietanen kirjoitti:

Kiitos vielä Stefanille erinomaisista järjestelyistä ja joustavuudesta toiveiden toteuttamisessa. Kaikki sujui erinomaisesti Namibian-, Botswanan-, Zimbabwen- ja Zambian- matkallamme ja pieni ryhmämme viihtyi mainiosti yhdessä. Elämyksellistä eläinten katselua runsain mitoin eikä pelkästään tavallista turismia, sillä halutessaan sai kontaktin paikallisiin ihmisiin ja kiinnostava sairaalakierroskin mahdollistui. Hienoja muistoja.

13. Mari ja Mervi kirjoitti:

Iso kiitos Koononolle matkajärjestelyistä! Olimme omatoimimatkalla Zimbabwessa, Botswanassa ja Namibiassa 27.5. – 6.6.2013. Lennot, majoitukset ja kuljetukset oli Koonono-matkojen varaamat/järjestämät. Matkat kuljimme joko paikallisten matkailuyrittäjien yksityiskyydeillä tai paikallisilla busseilla. Turvallista ja helppoa, suosittelemme! Tällä tavoin pääsee käymään juuri niissä paikoissa kun itse haluaa ja omalla aikataulullaan, eikä tarvitse kuitenkaan itse ajaa. Kaikki sujui hyvin, vaikka olemmekin kaksi nuorta, vaaleaa naista. Seuraavakin matkamme taitaa suuntautua Namibiaan. Kiitos Olle ja Stefan loistavasta palvelusta ja siitä, että mahdollistitte osaltanne yhden unelmamme toteutumisen smile

14. Oili Mörönen kirjoitti:

Olin Namibian kiertomatkalla 26.3-10.4.2013. Kiitos Olle hyvistä neuvoista Vantaan lentokentällä, selvisimme hyvin perille.
    Namibia matkakohteena on monipuolinen, mielenkiintoinen, siisti maa ja ihmiset ystävällisiä. Ihmettelen miksi Namibia ei kiinnosta?
    Erityiset Kiitokset Stefanille huolehtimisesta aterioistani ja moniammatillisesta osaamisesta matkanjohtajana, autonkuljettajana, paikallisoppaana ja tarjoilijana.
    Hyvää kevättä ja kiitos vielä matkasta.

15. Margit kirjoitti:

Kiitos loistavasta palvelusta ja asioiden järjestämisestä matkallani Namibiaan joulukuussa 2012.

Hoiditte asiani ammattitaidolla ja minulla oli todella hyvä matka Namibiaan!

Kiitos!

16. Kari kirjoitti:

Itse ajaen tehdyltä viiden hengen matkalta Namibiaan, Botswanaan ja Zimbabwen Viktorian putouksille.

matka on tehty ja toivuttu hyvin. Meidän kaikkien mielestä kerrassaan huippureissu, niin paljon
    kokemuksia ja elämyksiä, että pää on vieläkin sekaisin.

Namibia ja Botswana ovat todella isoja maita. Välimatkat pitkiä ja maisemat huikaisevan avaria, ihmiset
    hyvin ystävällisiä. Turismiin ei törmää samalla tavalla kuin esim. Pohjois-Afrikassa. Ruokapuoli hyvä
    riistalihoineen, meidän kaikkien vatsat pysyivät kunnossa koko matkan ajan. Monipuolista luontoa ja
    eläimiä oli näkyvillä joka päivä myös luonnonpuistojen ulkopuolella.

Majapaikat olivat kaikki siistejä, sängyt kunnollisia, olimme niihin kaikin puolin tyytyväisiä. Auto pelasi
    hyvin koko matkan, myös nelivedolla ajot Etoshassa ja Chobessa. Ainoastaan kulutus oli selvästi
    suurempi kuin esitteessä luvattu. Pieni hankaluus jääkaapilla käynti luonnonpuistoissa auton ulkokautta.
    Auton hyvin toiminut ilmastointi oli suorastaan elintärkeä, lämpötilat monena päivänä 36 – 38.

Reitti oli hyvä monipuolisuudessaan ja tälle kolmen viikon ajalle riittävä. Olisi voinut olla lyhyempikin
    mutta kun maat ovat näinkin isoja, jotain olisi silloin jäänyt näkemättä. Eli hyvä näin.

Rajanylitykset sujuivat hyvin. Zimbabween mennessä olimme raja-asemalla klo 18 ja muiden tullauksien
    johdosta pääsimme lähtemään eteenpäin pimeässä vasta 19.15 viimeisenä autona, raja meni kiinni klo
    19. Henkilökunta oli kuitenkin ystävällistä ja pahoitteli useaan otteeseen viivästystä.

Kaiken kaikkiaan tosiaan, näiden seutujen luonto, ihmiset, kulttuuri, maisemat … mykistäviä.
    Irtauduimme täysin arjen töistä ja mietimme paluulennolla jo mahdollista seuraavaa matkaa.
    Ehkä vielä joskus …

Kiitos järjestelyistä ja aurinkoista kevättä !

17. Marjatta kirjoitti:

Etelä-Afrikan ryhmämatkalta keväällä 2012
    Hei Olle!
    Matkalta on palattu ja haluaisinkin koko porukan puolesta kiittää todella upean matkan järjestämisestä.
    Olimme kaikki todella tyytyväisiä matkaan. Stefan oli erinomainen matkan johtaja ja me kaikki
    matkalaiset olimme hyvä tiimi matkan aikana. Ohjelma oli kaikille sopiva ja varmasti joku meistä vielä
    lähtee Afrikkaan tulevaisuudessa.
    Työskennellessäni eteläisessä Afrikassa, olen usein vieraillut myös Etelä-Afrikassa. Tämä matka kuitenkin
    lisäsi paljon tietoa Etelä-Afrikan luonnosta, eläimistä ja historiasta. Pisteenä i:n päällä oli vierailu Nelson
    Mandelan vankilasaarella, Robben Islandilla.
    Kiitoksia vielä kerran! Keväisin terveisin!